Nu tot 50% korting op voorraadbedden

Alleen deze week nog: Voordelige Voorraad Weken

Dag

Uur

Min

Sec

Retourneren

Alles over retourneren

Alles over retourneren

Wil je (een deel van) jouw online bestelling retourneren? Welke retourwijze voor jou geldt, is afhankelijk van hoe je jouw bestelling hebt ontvangen en om welk product het gaat.

Retourneren via het retourportaal

Heb je jouw bestelling via de post ontvangen en past deze in een doos? Dan kun je deze binnen 14 dagen gratis retourneren via ons retourportaal (m.u.v. (top)matrassen). Volg daarvoor onderstaande stappen:  

Stap 1: Meld je retour aan via ons Monta retourportaal. Je ontvangt gratis van ons een verzendlabel. 

Stap 2: Verpak de artikelen die je wilt retourneren. 

Stap 3: Breng je pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt en laat je barcode scannen of download, print en plak het label zelf op het pakket voordat je het afgeeft. 

Ga naar het retourportaal

Retourneren met ons retourformulier

Wil jij een vacuümverpakt (top)matras retourneren en past deze nog in een doos? Of heb jij beddengoed ontvangen bij een bestelling die bezorgd is door Swiss Sense? Dan kun je deze binnen 14 dagen gratis retourneren via pakketpost met ons retourformulier. Volg daarvoor onderstaande stappen:  

Stap 1: Print onderstaand retourformulier uit en vul deze in. Knip het retourlabel uit. 

Stap 2: Verpak de artikelen die je wilt retourneren. 

Stap 3: Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket en plak het verzendlabel op de doos. 

Stap 4: Breng je pakket naar een PostNL-punt bij jou in de buurt. 

Open het retourformulier

Op laten halen door Swiss Sense

Heb je een (top)matras via de post ontvangen maar past deze niet meer in een doos? Kies dan voor deze retourwijze om je pakket door Swiss Sense bezorgers op te laten halen. Vul het contactformulier in om een retour aan te vragen. De kosten hiervoor zijn 125,-.  

Ga naar het contactformulier

Meestgestelde vragen

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Binnen 14 dagen na ontvangst van jouw online bestelling, kun je deze (of een deel ervan) retourneren. Lees hierboven meer over de retourwijzen. Let op: Heb je contant betaald? Stuur ons dan je IBAN via [email protected] en vermeld daarbij het ordernummer. 

Heb je een product gekocht in onze winkel en deze direct meegenomen en wil je deze aankoop retourneren? Dan dien je het product te retourneren in dezelfde winkel waar je deze aankoop hebt gedaan.

Welke voorwaarden gelden er voor retourzendingen?

Voor een goede afhandeling van jouw retour, vragen we je om jouw bestelling ongebruikt, in de originele verpakking en een stevige verzenddoos te retourneren. Zorg daarnaast dat je het volledig ingevulde retourformulier meestuurt.

Let op: via pakketpost (PostNL) kunnen alleen pakketten van maximaal 176 cm lang x 78 cm breed x 58 cm hoog teruggestuurd worden. Hierbij geldt een maximaal gewicht van 23 kg. 

 Matrassen, toppers en bedden kunnen nooit zomaar worden geretourneerd. Stuur je het toch per post retour? Dan hebben we het recht om jouw retour te weigeren of terug te sturen.  

Waar kan ik mijn retourpakket inleveren?

Bij het aanmelden van je retour in het portaal staat aangegeven bij welke bezorgdienst je jouw pakket kunt inleveren. Bij retourneren met ons retourformulier kun je jouw pakket inleveren bij een PostNL-punt. 

Wat zijn de retourkosten?

Wanneer je jouw bestelling retourneert via pakketpost is dat gratis. Matrassen, toppers en bedden kun je nooit op deze manier retourneren. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier. Als jouw bestelling niet via de post geretourneerd kan worden, halen we jouw retourzending bij je op. Dit kost €125,-. 

Wat is het adres voor retourzendingen?

Bij het aanmelden van jouw retour via het retourportaal, wordt er automatisch een label aangemaakt met daarop het juiste adres. Retourneer je jouw bestelling met ons retourformulier? Dan vind je onderaan het formulier een verzendlabel. 

Wanneer en hoe ontvang ik mijn geld retour?

Op het moment dat wij je retour hebben ontvangen, betalen we je uiterlijk binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag terug. 

Heb je online een bestelling geplaatst en betaald via iDEAL, Creditcard of Paypal? Dan ontvang je automatisch jouw aankoopbedrag terug via betalingsverwerker Adyen. 

Heb je een aankoop in een van onze winkels gedaan, de betaling voldaan bij de bezorging of een betaling per bankoverschrijving gedaan? Dan verzoeken wij je de stappen te volgen van het retourformulier. Voeg dit formulier bij jouw retourpakket en dan zullen wij je zo snel mogelijk het aankoopbedrag terugbetalen op de door jouw aangegeven bankgegevens. 

Kan ik een hoofdkussen ook retourneren?

Ongebruikte hoofdkussens kun je tot 14 dagen na bezorging gratis retourneren. Dit geldt voor zowel een online aankoop als voor een hoofdkussen dat in een van onze winkels is gekocht. Volg hiervoor het standaard retourproces zoals hierboven beschreven. 

Heb je het hoofdkussen wel gebruikt? Dan bieden we je binnen 2 maanden na levering de mogelijkheid aan om 50% van het aankoopbedrag in te ruilen voor een nieuw hoofdkussen. Neem hiervoor contact op met het het aankooppunt (jouw winkel of Online Sales via telefoonnummer 085 0687 500 of het contactformulier). 

Het Monta retourportaal werkt niet, wat kan ik doen?

Het kan natuurlijk voorkomen dat het Monta portaal niet werkt.  Je kunt dan altijd contact met ons opnemen. Is de retourtermijn van 14 dagen verstreken? Dan werkt het retourportaal automatisch niet meer.  

Wij staan voor je klaar

Heb jij een vraag of hulp nodig? Je kunt contact met ons opnemen via de mail of telefonisch. Voor persoonlijk advies kun je het beste direct bellen met een slaapadviseur of langskomen in één van onze winkels. Je kunt ook een afspraak maken waar en wanneer het jou uitkomt.