Garantie en klachten

Alles over garantie en klachten
Wil je weten wat onze garantievoorwaarden zijn? Of heb je een klacht wil je weten hoe je hiermee om moet gaan? Hieronder lees je alles over garantie en klachten.
Direct zelf regelen
Meestgestelde vragen
Garanties
Hoe kan ik gebruik maken van de omruilgarantie (90 nachten proefslapen)?
Hoe kan ik gebruik maken van de omruilgarantie (90 nachten proefslapen)?
Onze slaapadviseurs doen hun uiterste best om jou de optimale slaapoplossing te bieden. Toch kan het gebeuren dat je boxspring, bed of matras na enkele weken toch niet aan je wensen voldoet. Bedenk je wel dat het doorgaans ongeveer 4 tot 6 weken duurt voordat je volledig bent gewend aan je nieuwe bed.
Indien je na deze periode nog steeds niet comfortabel ligt, kun je gebruikmaken van onze 90 nachten proefslapen. De voorwaarden van de omruilgarantie vind je op deze pagina.
Wanneer je gebruik wilt maken van de omruilgarantie, kun je dit aan ons doorgeven via dit contactformulier.
Wat zijn de algemene voorwaarden van Swiss Sense?
Wat zijn de algemene voorwaarden van Swiss Sense?
Wat zijn de garantievoorwaarden van Swiss Sense?
Wat zijn de garantievoorwaarden van Swiss Sense?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten bieden we daarnaast een fabrieksgarantie of een extra garantie aan. Deze aanvullende garanties beperken of vervangen de wettelijke garantie niet.
Op deze pagina vind je alle details over de garantievoorwaarden.
Wat is het Europese ODR-platform?
Wat is het Europese ODR-platform?
Als je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze afdeling Customer Care. De afdeling Customer Care is op werkdagen bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 085 0687 500 of via [email protected]. Wij proberen de klacht dan naar tevredenheid voor je op te lossen. Voor de geschillenregeling verwijzen wij naar artikel 20 van de CBW-voorwaarden.
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat je kunt vinden op www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij zijn bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijk arbitrageproces via dit platform. Voor de aanmelding van jouw geschil bij dit platform kun je het e-mailadres [email protected] gebruiken.
Wat is een CWB-keurmerk?
Wat is een CWB-keurmerk?
Klachten
Er is iets beschadigd tijdens de levering. Waar kan ik dit melden?
Er is iets beschadigd tijdens de levering. Waar kan ik dit melden?
We doen er alles aan om onze producten met de grootst mogelijke zorg te leveren. Toch kan het voorkomen dat er bij levering onverhoopt schade ontstaat aan je woonhuis, je interieur of aan de geleverde producten. Onze welgemeende excuses hiervoor. Hieronder lees je wat je kunt doen wanneer er iets is beschadigd.
Probeer schade direct te melden aan de monteurs. Zij pakken het voor je op. Indien zij niet meer aanwezig zijn, kun je schade aan je woonhuis of interieur tot uiterlijk 14 dagen na levering melden. Schade aan geleverde producten kun je tot uiterlijk 2 maanden na levering melden. Dit doe je door dit contactformulier in te vullen met een duidelijke omschrijving van de schade, inclusief foto’s.
Er is iets mis met de ontvangen producten. Waar kan ik dit melden?
Er is iets mis met de ontvangen producten. Waar kan ik dit melden?
Waarom komen er afdrukken/ligplekken in mijn nieuwe matras of topper?
Waarom komen er afdrukken/ligplekken in mijn nieuwe matras of topper?
Tijdens de eerste weken dat je jouw nieuwe slaapsysteem gebruikt, kunnen er afdrukken of ligplekken in het matras of de topper ontstaan. Dit wordt ook wel contourvorming genoemd. Geen zorgen: dit is heel normaal. Je matras of topper neemt de vormen van je lichaam aan om zo het ligcomfort te verhogen. Het verliest hiermee dus geen ondersteuning of comfort, maar het past zich aan naar jouw lichaam.
Afdrukken/ligplekken voorkomen
Zorg ervoor dat je onderstaande onderhoudsadviezen goed opvolgt om het ligcomfort en de levensduur van je bed te waarborgen:
Schud iedere keer bij het verschonen van je bed de topper op en draai deze indien mogelijk zowel verticaal als horizontaal om. Zorg ervoor dat je de gehele topper stevig vastpakt en niet enkel de tijk (hoes). Dankzij het opschudden behoud je topper zijn optimale comfort.
Gebruik altijd een molton in combinatie met een hoeslaken voor een optimale bescherming van je matras of topper.
Ventileer dagelijks je slaapkamer om zoveel mogelijk vocht af te voeren. Sla het dekbed open en zet het raam open voor een optimale ventilatie.
Keer je matras minimaal 4 keer per jaar*, maar bij voorkeur tijdens iedere verschoonbeurt van je beddengoed. Keer het matras niet alleen om, maar draai deze indien mogelijk ook om van het hoofd- naar het voeteneinde. Dit verlengt de levensduur van je matras aanzienlijk. Heb je een boxspring met gestoffeerde matrassen die vast geritst zitten aan het onderste deel van de boxspring? Rits dan eerst de matrassen los en haal de matraskernen via de rits uit de hoes om daarna de matraskernen omgekeerd terug in de hoes te doen.
Mijn (elektrisch) verstelbaar bed wil niet meer omhoog of omlaag. Wat kan ik hieraan doen?
Mijn (elektrisch) verstelbaar bed wil niet meer omhoog of omlaag. Wat kan ik hieraan doen?
Mijn boxspring kraakt. Kan ik hier wat aan doen?
Mijn boxspring kraakt. Kan ik hier wat aan doen?
Mijn topper is een paar centimeter te klein. Klopt dit?
Mijn topper is een paar centimeter te klein. Klopt dit?
Mijn boxspring, matras en/of topper ruikt vreemd. Hoe kan dit?
Mijn boxspring, matras en/of topper ruikt vreemd. Hoe kan dit?
Mijn topper of matras verschuift, wat kan ik hier aan doen?
Mijn topper of matras verschuift, wat kan ik hier aan doen?