Bezorging
Alles over de bezorging
Heb jij een bestelling geplaatst en wil je meer weten over de bezorging van jouw bestelling? Op deze pagina krijg je antwoord op al jouw vragen. Ook lees je hier alles wat je moet weten over de bezorgafspraak.
Meestgestelde vragen
Algemeen
Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?
Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?
Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf €35,00 bezorgen wij gratis. Voor bestellingen tot €35,00 geldt dat er €4,95 in rekening gebracht wordt voor transportkosten, tenzij deze kosten in een aanbieding zijn verrekend. Bezorgkosten worden apart op de orderbevestiging vermeld.
Wat is de status van mijn bestelling?
Wat is de status van mijn bestelling?
We doen er alles aan jou zo snel mogelijk te laten genieten van een zorgeloze nachtrust. Tot het zover is, houden we je per e-mail stap voor stap op de hoogte van de status van jouw bestelling. Ook als er iets wijzigt in de bezorging van je bestelling.
Vanwege de aard van ons speciale productieproces kunnen wij de levertijd niet altijd precies inschatten, waardoor de levering eerder of later kan plaatsvinden dan de verwachte leverweek. Meer daarover lees je onder het kopje 'Hoe komt het dat mijn bestelling langer onderweg is dan gepland?'.
Is het mogelijk om mijn bestelling later te ontvangen?
Is het mogelijk om mijn bestelling later te ontvangen?
Wij bezorgen jouw bestelling in de bezorgweek/dag die gecommuniceerd op de orderbevestiging. Dit met voorbehoud van onvoorziene omstandigheden. Ben je nog niet in de gelegenheid om jouw bestelling te ontvangen? Dan bieden we de mogelijkheid om deze tijdelijk bij ons op te slaan en later te laten bezorgen. Dit zijn de voorwaarden:
- Je kunt jouw bestelling t/m 4 weken na de oorspronkelijke bezorgweek opslaan bij ons. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
- Is het voor jou pas mogelijk om de bestelling later dan deze 4 weken te ontvangen? Dat kan! Deze mogelijkheid bieden wij ook, maar hier zijn wel kosten aan verbonden. De opslagkosten bedragen na 4 weken €19,99 per week en worden in rekening gebracht bovenop jouw orderbedrag. Voordat we je bestelling kunnen opslaan, verzoeken wij je het volledige resterende bedrag van je order te betalen.
- Je kunt jouw bestelling maximaal 13 weken na de oorspronkelijke bezorgweek in ons magazijn laten opslaan.
- Om hier gebruik van te maken, vragen we je contact met ons op te nemen via ons contactformulier.
Hoe komt het dat mijn bestelling langer onderweg is dan gepland?
Hoe komt het dat mijn bestelling langer onderweg is dan gepland?
Bij het plaatsen van de bestelling krijg je een zo zorgvuldig mogelijke indicatie van de week waarin je de bezorging van jouw bestelling kunt verwachten. Hoewel we dat met de grootste zorg doen, kan het gebeuren dat de uiteindelijke bezorgweek anders is dan we vooraf hadden ingeschat. Door externe factoren waar wij geen invloed op hebben, kan het langer duren voordat je bed ons distributiecentrum bereikt dan gepland. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk te laten genieten van je nieuwe aankoop. Tot het zover is, houden we jou zo veel mogelijk op de hoogte van de status van jouw bestelling. Heb je in de tussentijd een vraag over je bestelling? Neem dan contact op via het contactformulier: 'Status van mijn order'.
Hoe wordt de bezorgafspraak gemaakt?
Hoe wordt de bezorgafspraak gemaakt?
Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen in ons centrale magazijn, nemen wij per e-mail of telefoon contact op voor het maken van een bezorgafspraak. 2 dagen vóór de gemaakte bezorgafspraak ontvang je een tijdsblok van 3 uur in de periode tussen 07:00 en 17:00 uur. Wil je de datum wijzigen? Dat kan tot 3 dagen voor de afgesproken datum, anders kost het €75,-. Levering is altijd inclusief montage mits anders staat aangegeven in de order.
Gaat het om ‘levering via pakketdienst’:
We leveren via verschillende pakketdiensten/bedrijven. Zodra het pakket is overhandigd aan dit bedrijf zal je een T&T via de mail ontvangen. Hiermee kun je de status van je bestelling volgen en zien wanneer de bestelling aan de voordeur wordt overhandigd.
Kan ik de bezorgafspraak wijzigen?
Kan ik de bezorgafspraak wijzigen?
Mocht de gemaakte leverafspraak toch niet uitkomen, kun je deze wijzigein. Let op dit kan je tot 3 werkdagen van te voren kosteloos wijzigen. Daarna zijn we genootzaakt €75,- in rekening te brengen. Indien je de afspraak wil wijzigen bel naar 085 0687779.
Hoe werkt de bezorging?
Hoe werkt de bezorging?
Onze bezorgdienst begint ’s morgens om 7.00 uur met het bezorgen van producten bij de eerste klant van die dag. In beginsel levert onze bezorgdienst niet ’s avonds en niet op weekenddagen, tenzij dit tijdens de aankoop anders is aangegeven.
Onze bezorgers nemen 30 minuten vooraf aan de afspraak contact met je op. Zodra onze bezorgers gearriveerd zijn, hebben zij ongeveer 30 – 60 minuten nodig om jouw bestelling te leveren en indien van toepassing te monteren.
Al onze producten zijn zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Wij pakken alles zorgvuldig uit op de plaats waar de bestelling geplaatst en/of gemonteerd moet worden. Het verpakkingsmateriaal nemen wij voor je mee retour.
Na het bezorgen en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt onze bezorgservice de geleverde producten met je na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of de (gemonteerde) producten geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Constateer je gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. De bezorger vermeldt dit dan op het ontvangstbewijs. De afdeling Klantenservice neemt vervolgens contact met je op om het gebrek te herstellen.
Graag vragen we je vriendelijk de slaapkamer vrij te maken voor de bezorging van jouw bestelling. Zorg ook dat de route, o.a. trappengat, gang en andere toegangsmogelijkheden, naar de slaapkamer vrij is. Haal kwetsbare spullen, zoals fotolijstjes en andere accessoires tijdelijk weg. Zo hebben onze bezorgers optimaal de ruimte.
Zie ook video boven aan deze pagina.Wat is een verhuisbeugel en waarom wordt deze meegeleverd bij mijn boxspring?
Wat is een verhuisbeugel en waarom wordt deze meegeleverd bij mijn boxspring?
Een verhuisbeugel is een tijdelijke oplossing die wordt gebruikt om de verstelbare onderdelen van je boxspring stevig te houden tijdens het transport en de levering. Het voorkomt dat het bed dubbelklapt bij de scharnierpunten van het hoofd- en voeteneinde tijdens het verplaatsen. Deze beugels worden standaard meegeleverd, maar je kunt ze na de levering gewoon houden voor eventuele toekomstige verhuizingen.
Kan ik extra verhuisbeugels aanvragen als ik die nodig heb voor een verhuizing in de toekomst?
Kan ik extra verhuisbeugels aanvragen als ik die nodig heb voor een verhuizing in de toekomst?
Moet ik thuis zijn voor de bezorging van mijn pakketorder?
Moet ik thuis zijn voor de bezorging van mijn pakketorder?
Wij raden zeker aan om voor de door ons genoemde 'XXL-pakketorders' thuis te zijn bij de bezorging. We spreken dan over pakketten met een afmeting groter dan 100 x 70 x 58 cm, die vaak matrassen of grote dekbedden bevatten. Deze grote pakketten worden maar één keer aangeboden, waardoor het dus extra belangrijk is dat je een bezorgafspraak inplant wanneer je thuis bent, om zo retourzendingen en teleurstelling te voorkomen.
Boxsprings & bedden
Wordt mijn bed gemonteerd?
Wordt mijn bed gemonteerd?
We monteren in heel Belgie en Nederland inclusief Textel. Op alle andere waddeneilenden wordt de bestelling niet gemonteerd alleen geleverd. Wanneer je kiest voor 'Gratis levering tot over de drempel' wordt er uiteraard ook niet gemonteerd.
Let op: Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen. Swiss Sense is niet verantwoordelijk wanneer de producten niet passen dan wel niet gemonteerd kunnen worden op de plaats die je in gedachte hebt.
Onze bezorgdienst begint ’s morgens om 7.00 uur met het leveren van producten bij de eerste klant van die dag. Zodra onze professionele en ervaren bezorgers met jouw boxspring zijn gearriveerd, duurt het monteren hiervan ongeveer één uur. Al onze producten zijn zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Onze bezorgers pakken alles zorgvuldig uit op de plaats waar de bestelling geplaatst en/of gemonteerd moet worden. Het verpakkingsmateriaal nemen zij voor je mee retour.
Moet ik betalen voor montage?
Moet ik betalen voor montage?
In de meeste gevallen is de montage gratis. In sommige gevallen bieden wij optioneel montage aan tegen betaling. Dit geldt voor de Online-Only Boxsprings, Online-Only Dream Bedframes en Boxspring Start.
Bij het samenstellen van jouw Online-Only boxspring of Boxspring Start, kun je in de configurator kiezen voor de optie 'Levering inclusief montage door Swiss Sense' en zijn de kosten hiervoor zichtbaar. De andere optie is 'Gratis levering tot over de drempel'. Wanneer je deze optie kiest, wordt je bestelling dus niet gemonteerd. De levering van jouw nieuwe bed is altijd gratis.
Wat is de levertijd van mijn nieuwe bed?
Wat is de levertijd van mijn nieuwe bed?
De levertijd van je bed hangt af van jouw keuzes. Kies je voor een voorraadmodel boxspring of bedframe? Dan bezorgen en monteren we je bed meestal binnen twee weken bij je thuis. Stel je je bed helemaal zelf samen? Dan vraagt dat wat meer tijd, want het door jou samengestelde bed wordt dan speciaal voor jou gemaakt. Hier lees je meer daarover. Bij het plaatsen van de bestelling krijg je in de orderbevestiging een zo zorgvuldig mogelijke indicatie van de verwachte bezorgweek.
Past mijn bed door het trapgat of door het raam?
Past mijn bed door het trapgat of door het raam?
Klik hier voor een uitgebreide flyer met alle benodigde informatie.
Matrassen
Hoe wordt mijn nieuwe matras bij mij bezorgd?
Hoe wordt mijn nieuwe matras bij mij bezorgd?
Hoe jouw nieuwe matras wordt bezorgd, is afhankelijk van welk matras jij hebt gekozen. In ons assortiment vind je matrassen die vacuümverpakt zijn en in een stevige doos worden bezorgd via een pakketdienst. Op je orderbevestiging staat 'Levering via Pakketdienst'. Deze matrassen worden tot de voordeur geleverd. Mocht je niet thuis zijn, proberen we jouw pakket te leveren bij de buren. De overige matrassen worden standaard via onze bezorgservice geleverd. Deze matrassen worden tot in de slaapkamer bezorgd als er op de orderbevestiging 'Levering tot in slaapkamer' staat.
Hoe pak ik een vacuümverpakt matras uit?
Hoe pak ik een vacuümverpakt matras uit?
- Het matras wordt in een stevige kartonnen doos bij jou thuis bezorgd.
- Haal het matras, met voorkeur in de ruimte waar je het matras gaat neerleggen, uit de doos.
- Leg het matras op de grond en snij met het bijgevoegde mesje voorzichtig het plastic van het matras.
- Het matras rolt zich nu vanzelf uit.
- Je kunt direct op het matras slapen.
- De tijk (hoes) van jouw nieuwe matras kan gekreukt zijn wanneer je jouw matras uitpakt. Na 24 tot 72 uur bereikt het matras zijn optimale comfort. Hiermee zijn ook de meeste kreukels en eventuele losse tijk verholpen.
- Wij adviseren het matras binnen 2 weken na ontvangst uit de verpakking te halen, om maximaal comfort te behouden en om aanspraak te kunnen maken op de garantie.
Onderaan deze pagina vind je ook een video waarin dit wordt toegelicht.
Mijn matras is vacuümverpakt in een doos bezorgd. Hoelang kan het matras in de doos blijven zitten?
Mijn matras is vacuümverpakt in een doos bezorgd. Hoelang kan het matras in de doos blijven zitten?
Wordt mijn oude matras meegenomen?
Wordt mijn oude matras meegenomen?
Het retour nemen van matrassen is een service die wij aanbieden om het je nóg makkelijker te maken. Deze service is alleen mogelijk bij nieuw gekochte matrassen die met onze bezorgservice worden geleverd. Om de matrassen milieuvriendelijker te kunnen recyclen, vragen wij een kleine bijdrage voor het retour nemen van de oude matrassen. Onderstaand de bijdrage per matras.
- 1x eenpersoonsmatras €24,95
- 2x eenpersoonsmatras €49,90
- 1x tweepersoonsmatras €34,95
Om gebruik te maken van deze service vragen we je om je oude matras zelf in te pakken. Gebruik hiervoor de speciale matraszak die in onze winkels beschikbaar is. Zorg dat je de oude matrassen ingepakt klaar hebt staan voor de bezorgers. Heb je geen matraszak? Dan hebben de bezorgers deze bij zich. We nemen geen bedden of boxsprings retour.